Finanční vypořádání dotací GA ČR

Finanční vypořádání dotací GA ČR se provádí na základě vyhlášky č. 433/2024, o zásadách a lhůtách finančního vypořádání vztahů se státním rozpočtem, státními finančními aktivy a Národním fondem (Vyhláška o finančním vypořádání), která je účinná ode dne 1. 1. 2025. V souvislosti s touto vyhláškou již není požadováno zasílat finanční vypořádání datovou schránkou.

Na základě této vyhlášky je příjemce povinen nespotřebované prostředky z grantového projektu GA ČR vrátit na účet poskytovatele podle stavu k 31. prosinci roku, v němž bylo ukončeno řešení projektu.

Nespotřebované účelové prostředky je příjemce povinen vrátit do státního rozpočtu níže uvedeným způsobem:

  • příjemce, který je organizační složkou státu, na příjmový účet zřizovatele příjemce;
  • příjemce, který není organizační složkou státu, vrací do 15. 2. následujícího roku, v němž bylo ukončeno řešení projektu, veškeré nespotřebované prostředky na účet GA ČR

č. 6015-22422001/0710, současně odesílá avízo o provedené platbě na email Miroslava.Novakova@gacr.cz

Do předmětu e-mailu uveďte text: AVÍZO K PLATBĚ a vaše IČO. V e-mailu dále uveďte detaily k vráceným prostředkům v tomto členění:

  • číslo projektu
  • vrácená částka k danému projektu
  • celková částka převáděná bankovním převodem (resp. rozpočtovým opatřením)
  • variabilní symbol, pod kterým se prostředky vrací

 

Příjemci budou nadále předkládat nejpozději do 15. února každého kalendářního roku poskytovateli v elektronické podobě pravdivou a úplnou informaci o čerpání přidělených účelových prostředků za každý jednotlivý příjemcem řešený projekt v předchozím kalendářním roce, a to v aplikaci GRIS 2 https://www.gris.cz/vaadin/, což je obdoba excel. tabulek, které se vyplňovaly v minulosti. Současně požadujeme pro kontrolu zaslat tabulku nejlépe emailem na paní Miroslavu Novákovou Miroslava.novakova@gacr.cz

 

Informace o aplikaci:

  • Zřízení přístupu do aplikace – info@gacr.cz
  • Po přihlášení do aplikace se hlavnímu příjemci zobrazí projekty (lišta Zprávy, Vyúčtování).
  • Jakmile je odevzdána Dílčí zpráva/Závěrečná zpráva, zobrazuje se v okně určeném pro tuto informaci. Do aplikace se následně dle účetnictví vyplní údaje do tabulky tam, kde je editovatelná (spotřeba).
  • V případě, že bude vše v pořádku, tak po uložení záznamu se červený vykřičník změní na ikonu čtverečku.
  • Po kontrole a porovnání údajů s DZ a ZZ a v případě, že je vše správně, se potvrdí správnost údajů zaškrtnutím v posledním okně a je třeba provést export do excelu. Tabulka podepsaná statutárním zástupcem se následně odesílá prostřednictvím datové schránky a na adresu cerpani@gacr.cz, a to nejpozději do 15. února příslušného roku.
  • V aplikaci se vyplňují i data za spolupříjemce, pokud má projekt spolupříjemce. Jedná se o novou funkcionalitu na základě požadavku Informačního systému pro výzkum, vývoj a inovace, který zajištuje RVVI.

Pro informaci doplňujeme, že v případě vysokých škol jsou projekty vedeny pod samostatnými fakultami.

GA ČR poskytuje příjemci prostředky na řešení pokračujících projektů až po obdržení informace o čerpání přidělených účelových prostředků

Návod k vyplnění – GRIS 2

 

ODEBÍREJTE NOVINKY Z GA ČR

Prohlášení o přístupnosti
Úřední deska
English
   
© 2025 GA ČR